Vánoční vůně

             

Vánoce jsou pro mě jedny z nejkrásnějších svátků v roce. Sejde se celá rodina, poslouchají se vánoční koledy, na stole je spoustu dobrého cukroví a v lednici čeká bramborový salát ke štědrovečerní večeři. Potom přichází Ježíšek, který pod stromeček naděluje dárečky. Takto se slaví Vánoce v České Republice. A jak to je v Americe?

Na Vánoce se tu připravují hned po Halloweenu, který je na konci října. V obchodech se vymění zboží, z půd se snesou vánoční dekorace, světýlka a balící papíry. I ve škole je známka Vánoc.

          

My jsme světýlka na dům dávali už v říjnu. Byli jsme mezi prvními, ale hned se k nám přidali další. Upozorňuji, že to není stejné jako u nás. Vánoce tu skutečně nejsou skromné, světýlka se za okno nedávají, jen aby se neřeklo a už vůbec se nesnaží šetřit na vánočních dekoracích. Celá Amerika během vánočních prázdnin svítí. Široko. Daleko. A vysoko. J



Vánoční stromeček jsme sestavili a ozdobili hned po svátku Thanksgiving. Většina rodin má strom umělý, aby dlouho vydržel. Nepotřebuje žádnou péči a vydrží spoustu let. Američani mají také rádi, když svoje zážitky zaháknou na jednu z větviček stromku, aby si stále připomínali, co zažili. Moje host rodina je mladá, proto na jejich stromečku visí baňka se synovými prvními Vánocemi, které byly před rokem, nebo ornament s jejich svatbou. Host mum Lauren ráda vaří, peče, pije kávu, a proto tam určitě najdete symboly i těchto věcí. Každým rokem další ornamenty přibývají a jiné mizí. Doplňují je vánoční ozdoby podobné těm našim.

                

V Americe se nic výjimečného nebo zvláštního v tento čas neděje. Američané prožívají klidné svátky, pustí si televizi se známými filmy s vánoční tématikou, na stůl dají nějaké dobré jídlo, které buď koupí, nebo si sami upečou. My jsme s Lauren zkoušeli i moje oblíbené vanilkové rohlíčky. No… posuďte sami, nevypadají skvěle? A chutnají ještě lépe!



                                   

V mé host rodině se dárky, které jsme si koupili navzájem, předávaly večer 24. 12. u Laureniných rodičů. Bydlí blízko nás. Odpoledne jsme převezli všechny dárky, které už čekaly pod naším stromečkem k nim, aby byly připraveny na večer. To byla hromada! Ale bylo nás na ně také devět. Před rozbalováním jsme měli neformální večeři. Dobré sendwiche se sýrem, šunkou, zeleninou a spoustu dalších dobrot.
Pak už byl čas vrhnout se k rozsvícenému stromečku s tím překvapením.








RADA: (sice už je po, ale nebyly poslední, příští rok budou zase)
Vybrat vhodný dárek, který dotyčný ocení je někdy těžká věc. Sama jsem dlouho přemýšlela, co mám svým blízkým pořídit. Nakonec jsem sedla s kamarádkou do auta a rozjely jsme se do obchodního centra.
Tam jsem postupně narazila na dárky, u kterých jsem doufala, že obdarovaného potěší. A trefila jsem se.












Santa se soby a plným pytlem dárků jezdí až v noci. To znamená, že dárky najdou lidé až ráno 25. 12.  Ten den jsem vstala brzo, aby mi nic neuteklo. Nebo spíše… záleželo na tom, kdy se vzbudí Parker. Podle něj začíná u nás den.
Lauren zavolala svým rodičům a své tchýni, aby přišli k nám, že jim tu Santa něco nechal v punčoše (stocking). Sešla se opět celá rodina a tentokrát nás čekaly drobnosti. Velké dárky byly rozdány včera. Zase si vše užíval hlavně Parker, kterému Santa nadělil další hračky.
Vánoční nadělování jsem ukončili večeří. Většina rodin vaří stejné jídlo jako na Thanksgiving. To je především krocan, bramborová kaše, různé druhy nádivek a koláčů. Moje rodina vaří výborně, takže jídlo bylo hned pryč.

Na závěr bych chtěla říct, že jsem ráda, že jsem našla kamarádku, se kterou si rozumím a trávíme spolu spoustu času. Rády jsem se viděly i na Vánoce. Pozvala nás její babička na oběd, kde byla celá její rodina. S Kailie jsme si předaly dárky, všichni jsme se pořádně najedli a potom mě odvezla domů.



                                             


Jak vypadaly Vánoce u vás doma? Byli jste hodní, aby vám Ježíšek přinesl to, co jste si přáli?
Přeji vám krásný nový rok 2019, spoustu úspěchů a splněných snů. Mějte se krásně!


Julie 

Komentáře

  1. Julko, díky za nádhernej článeček...:-)
    Hezky se to čte a člověk jen přemýšlí, jak jenom "host rodině" chutnaly vanilkové rohlíčky. To by mě fakt zajímalo! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Libore, vanilkové rohlíčky byly hned pryč, takže myslím, že paráda! Mně chutnaly moc.

      Vymazat
  2. Komentuji jako Sotas (to píše) a pak jsem Unknown.... no co nadělám, každej máme něco. :-))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Všechno jednou poprvé

Začneme od začátku